zondag 19 juni 2011

Katjes-Kinder

Keiharde Duitse dropjes van Katjes (Katja) met dezelfde vorm. Het zijn net kleine steentjes, glanzend en zwart. En in zo'n zak van 300 gram zitten er een héleboel! Het gezichtje van de kat past er nog maar net op, zo klein zijn ze.
Tussen de kiezen gebeurt er aanvankelijk niet veel meer dan dat het stevige dropje platter wordt (tandenplakfactor: 8). In je oren hoor je het suizen, van hoe hard de kaakspieren aangespannen moeten worden. En daarbij valt de smaak dan eigenlijk niet eens op. Na enige tijd komt een vlaag dropzoet vrij, eindigend in een licht bittertje. En weg is het dropje opeens, want zelfs zonder kau- wen past het door het keelgat. Helaas een beetje nietszeggend.
Eindoordeel: 6,5.

7 opmerkingen:

  1. Heerlijk!

    misschien is het leuk om aan te geven
    waar desbetreffende dropjes gekocht kunnen worden?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Check. Bij elke droprecensie een foto van de verpakking, een detailopname van het dropje en een tabel met specificaties. 'Waar te koop' staat tussen haakjes achter de prijs!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ah mijn excuses anzj!
    ik heb soms nogal het probleem over het geen wat ik zoek heen te lezen!
    bedankt voor uw snelle reactie en hopelijk kan ik het voor elkaar krijgen wat nieuwe drop smaken te ervaren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb bij Kaufland op de site gekeken maar dat is niets geworden.Waar kan ik de katja-kinder kopen.Groet,Mary

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Mary, bij bijvoorbeeld Nijmegen de grens over en naar een Kaufland afreizen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Deze koop ik altijd in Duitsland bij de Combi. Heerrrlijk, ben het niet eens met de beoordeling.

    BeantwoordenVerwijderen