zaterdag 27 februari 2010

Giegels

De zakken van Matthijs liggen al een hele tijd voor €1,49 per stuk bij de Xenos in het schap. En wat jammer is het dan, om pas nú te ontdekken wát een lekkere dropjes deze giegels zijn! De ovale mat- zwarte lachebekjes zijn een indrukwekkende 4,2cm lang, maar pas- sen door hun ovale vorm toch nèt in je mond. En hoewel ze eerst vrij stevig zijn en de tanden er misschien even moeite mee lijken te hebben om er een weg doorheen te bijten (tandenplakfactor: 6), zijn de dropjes al heel snel toch lekker knaaierig zacht. Maar tegen die tijd valt enkel nog de verrukkelijke zoetedropsmaak op, die inmiddels zo kenmerkend blijkt voor Matthijs (conform Brussels manneke; honingnoppen en vooral pokerdrop).
Ondefinieerbare heerlijkheid.
Eindoordeel: 9,5.

6 opmerkingen:

  1. klopt helemaal. Wij vinden ze ook super lekker. Dachten dat ze alleen op de markt te koop waren. Bedankt voor de tip

    BeantwoordenVerwijderen
  2. geweldige tip, ik koop ze altijd bij Jamin en daar zijn ze echt duur. Dus nu snel naar de Xenos

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldige tip, ik ga ze proberen omdat die honingnoppen de 9,5 ook dik verdienen en je een goede smaak hebt! Die tandenplakfactor vind ik trouwens ook echt geniaal bedacht.. geweldige Blog, ik ontdek hem net! :-D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ze zijn super lekker, ook de honingnoppen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind ze ook prima te nassen, maar bij de Xenos vind ik nou nooit drop van Matthijs. Alhoewel, ik moet niet liegen, laatst zag ik toch eindelijk een Matthijs-zak met Neonguppies liggen. Maar daar ben ik dan net niet zo van gecharmeerd, ik wil échte drop.
    Op de markt in mijn wijk zijn de Giegels wel te vinden.

    BeantwoordenVerwijderen