donderdag 7 februari 2013

Milottes

Opeens lijkt het wel alsof de puntzakken van CandyPoint overal hangen, zoals nu ook al in het tuincentrum. Daarbij is het wel zo dat CandyPoint als groothandel voor "circa 85 snoepsoorten van uitsluitend A-merk fabrikanten" fungeert. CP is dus feitelijk niet het merk, maar bepaalde dropvariaties, zoals deze 'milottes', zijn voor de reguliere consument bijna niet van de originele fabrikant te bekomen.
De dropdopjes doen qua uiterlijk sterk aan kokindjes denken maar dan met een 'M' in plaats van een 'K' bovenop. De consistentie van deze milottes blijkt echter ook anders; het dropje is steviger en minder zacht, niet uittrek-en kneedbaar. Tussen de kiezen valt de drop onprettig in stukken uit elkaar (tandenplakfactor: 8), maar de smaak is goed: zoet in een kruidige balans tussen zoethout en anijs, met een vleugje salmiakpit en zonder melasse. Nou, wie zou de eigenlijke maker zijn?
Eindoordeel: 7,5.

4 opmerkingen:

  1. (Zag nergens een algemeen contact-mogelijkheid)
    Ik zoek al jaren naar 'dropstaafjes. 30-40 mm lang, 3-4 mm diameter met drop en anijssmaak. Kon je zo lekker in je mond nemen, door speeksel wat zachter en dan -in je mond- proberen een knoop in te leggen ...
    Als u het weet, laat het me dan weten op public @ family-oosten.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Beste Paul,
      Ik ben hier ook al jaren naar op zoek. Ik ben er benieuwd of uw zoektoch inmiddels geslaagd is. Graag hoor ik van u. Ik zou er enorm mee geholpen zijn!

      Verwijderen
  2. Red Band Venco is de producent ....

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dus is de pondsverpakkingen van RBV kom je deze ook tegen.

    BeantwoordenVerwijderen