maandag 19 oktober 2009

ZwartWit (Fortuin)

Zwartwit verpakking (letterlijk) met drie rollen zwartwit-pastilles (minder letterlijk). De maker, Fortuin, heeft precies 't juiste zweem -pje nostalgie in zijn logo, ookal is het gouden kroontje een beetje gejat van een bepaalde pepermuntfabrikant (deze Wilhelmina pepermunt blijkt óók van Fortuin).
De rollen zwartwit zijn van het type 'pastille voor pastille open- scheuren en de aangebroken rol in je jaszak bewaren'. Elke rol bestaat uit 24 pastilles en dat zijn er dus lekker veel. Elke pastille lijkt van geperst salmiakpoeder gemaakt te zijn en is hard en glan- zend. De pastilles hebben ook een mooie symmetrische vorm, met aandacht voor de afwerking (zie het dubbelzijdig gefacetteerde randje). Heerlijke zuigtabletten waar je prettig lang mee doet; met de fijne smaak van salmiak, inclusief subtiel zoutje. Na een aantal minuten smelt de resterende pastille tot poeder weg op de tong (en datzelfde geldt voor de stukken zwartwit die tussen de kiezen zitten, voor diegenen die er tóch hun tanden op stuk willen bijten).
Eindoordeel: 8,5.

10 opmerkingen:

  1. Heerlijk! alleen wel duurder dan 1 euro!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zal wel inmiddels, ja. Het was tijdens één van de befaamde C1000 actieweken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. scheikundereactie achtergelaten:
    NH4Cl -->water--> NH4+(aq) + Cl-(aq)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. De prijs klopt absoluut niet. Ik heb ze gisteren gehaald en betaal 1,40 voor 2 rolletjes. En sorry, maar ze smaken naar helemaal niks. Er is iets veranderd en niet ten goede:-((((
    Duur en niet te eten:-(

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou dan weet ik neit wat jij gegeten hebt, maar ze zijn heerlijk. Wel zijn er nu ook dezelfde tabletten maar dan met dropsmaak. Wellicht heb je die gegeten.
      Die vind ik trouwens ook heerlijk

      Verwijderen
  5. Ik vind het eerlijk gezegd vrij smakeloze zouttabletten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Verrukkelijk. Vroeger als kind altijd zwart-wit gegeten, maar ik heb geen zin meer om met mijn vingers in zo'n zakje te hengelen. Dit is een perfecte vervanging.
    Vroeger waren mintnopjes, tv-pastilles en nopjes (niet meer te verkrijgen) mijn favorieten, ik eet nu alleen nog maar deze zwart-wit pastilles.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. lol lekere info kroontje zou gejat zijn doe ff research lol dat kroontje hoort bij t bedrijf aangezien ze hofleverancier zijn.
    en ik ben verslaaft aan die krengen laat ze altijd meenemen naar belgie door men ouders :P ik wil de zouthout variant ook welleens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen