zondag 26 juli 2009

Stimorol Fresh Zone - liquorice mint delight

Het concept 'drop in kauwgom' is al vaker geprobeerd. Drop en mint kùnnen immers lekker samengaan (zoals eksters) en er zijn meer rare kauwgomsmaken (karamel, cola). Stimorol komt met extra frisse mintkauwgom met vloeibare dropkern. In de overdre- ven vorm van een kussentje, maar hé, dan is het wel makkelijk herkenbaar!
Zoals bijna alle kauwgom heeft ook deze een knapperige witte coating, in dit geval extra fresh. Heel even voel je bij doorbijten een klein sapje wegschieten, wat dan wel de vloeibare kern zal zijn; verder is het gewoon kauwgom. Lekkere verfrisser voor de mond met zijn suikervrije pepermuntstoot, maar drop is ver te proeven. Sterker nog; het ziet er niet uit als drop, het smaakt niet naar drop en er zit ook geen drop in (noch salmiakzout noch zoethoutwor- telextract). Dit is puur kauwgom.
Eindoordeel: 6,5.

5 opmerkingen:

  1. Ben gek op deze kauwgum. Heeft een heerlijke langdurige dropsmaak.Verslijt minimaal 4 pakjes per week. Het kruidvat en op de markt in Weesp verkrijgbaar sinds enige tijd.
    Echter,sinds een aantal dagen/weken steeds moeilijker verkrijgbaar. Eenieder van deze aanbieders geven aan dat het uit het assortiment gaat. Waar kan ik evt. grotere voorraden inslaan voordat het misschien echt helemaal uit de markt verdwijnt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geen idee, anoniem, maar ik wens je succes (je mag alvast mijn pakje wel hebben, want zelf was ik niet zó enthousiast)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ook ik ben al een tijdje op zoek naar deze kauwgom. zelf onze grote grootgrutter heeft deze smaak niet meer op voorraad.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb deze dorp kauwgom afgelopen vakantie in Frankrijk kunnen kopen. Heel erg jammer dat het in Nl niet meer te koop is, ik vind het ook heel erg lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zoek me helemaal ongans. Ik vind deze kauwgum zo lekker.
    Heeft iemand een tip waar die verkrijgbaar is?
    Heleen

    BeantwoordenVerwijderen