donderdag 9 mei 2013

Bico's

Natuurlijk zien ze er prachtig uit, deze Bico's van Haribo. De zwarte dropstaven zijn elk omwikkeld met vier matrode snoepsliertjes die er ook nog eens grappig vanaf te peuteren zijn. Een 'bico' is 12cm lang en belooft om bovenstaande redenen úren (of toch al gauw minuten) speel-en snoepplezier. Ze zijn alleen niet zo lekker. De dropstaaf is typisch bitterzoete licorice en de gekleurde sliertjes smaken eigenlijk nergens naar. Let op dat Haribo zegt "een topper onder de dropproducten", zonder feitelijk te zeggen waarom. Het interessantste is dan nog de naam; waar zou die vandaan komen?
Eindoordeel: 6,0.

 

1 opmerking:

  1. De naam BICO'S komt - denk ik - van het Italiaanse woord bicolore = tweekleurig.

    In Noord-Italië vind je in de supermarkten ook nog wel eens drop, wel helaas vooral van Haribo. Helaas, want Haribo vind ik geen uitgesproken lekkere dropmaker, maar het is wel weer beter dan helemaal geen drop. Ik ben echter al een tijdje niet meer in Noord-Italië op vakantie geweest en ik kan het mij ook niet herinneren deze BICO'S daar ooit gezien te hebben.
    Ik ken dit dropje al vanaf ik kind was, jaren 70 dus. Het eraf punniken van de rode sliertjes maakt dit dropje al met al wel apart.

    BeantwoordenVerwijderen