zaterdag 29 december 2012

Laurierblaadjes

'Sweet Corner' is het merk dat bij discountsupermarkt Lidl deze laurierblaadjes in het schap zet, maar er kan ook gesteld worden dat het feitelijk een huismerk betreft. Het plastic potje is uitge- voerd in matzwart, met behalve de zin "Echte Hollandse Drop", weinig tekstuele opsmuk. Dat is dus afgezien van de zogeheten "voedingsnavigator" natuurlijk, die als tabel de voedingswaarde van deze laurierdrop vermeld.
De dropjes zijn stevig, bijna hard, op een duidelijke Arabische gom achtige manier (tandenplakfactor: 9). Verwacht wordt de smaak van bittere laurierdrop zoals die soms uit Italië komt, maar dat is hier geenszins het geval. Op een zoete ondertoon komt een prettig kruidige smaak naar voren die inderdaad nog het meest aan lau- rier doet denken. Dit dropje is wél een gevalletje kiezenplak, maar verder komen de laurierblaadjes heel aardig uit de verf, eh, pot.
Eindoordeel: 8,5.

15 opmerkingen:

  1. Ik heb het vandaag ontdekt en ben helemaal enthousiast!
    Wat een zalige drop!
    Niet te zout, niet te zoet, niet te zacht, niet te hard.
    Goede hersluitbare verpakking voor thuis of onderweg (ook zeer geschikt voor in de auto). De smaak is zó subtiel, zalig gewoon. Naar een dergelijk dropje was ik al jaren op zoek!
    Aanradertje dus.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben het helemaal eens, een prima lauriersmaak de verhouding bitter en zoet is echt in balans

      Verwijderen
  2. Maar nu helaas uit het assortiment verdwenen (aug 2021)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ik heb ze recent gevonden! bij https://www.dropgigant.nl/search/laurierblaadjes/

      Verwijderen
  3. Erg jammer ze waren erg lekker waar kan je deze evt nog kopen weet iemand dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. We gebruiken de laurier dropjes al jaren, nu echt uit het assortiment? Of komen ze nog terug. Of kan ik ze via de mail bestellen?Graag u reactie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kocht nog een doosje net voor kerst 2021 bij Lidl in Geldermalsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het lekkerste dropje allertijden:)
    Ik zou ze héél graag weer in het assortiment willen zien.
    En waar kan ik ze ergens anders kopen?
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt jammer dit waren de beste dropjes die ik ooit heb gehad

    BeantwoordenVerwijderen
  8. https://www.dropgigant.nl/search/laurierblaadjes/

    BeantwoordenVerwijderen