Aangezien 'aartsvijand' Aldi de overdonderend succesvolle (en súperlekkere; 9,5) dropsticks in het assortiment voert, kan Lidl als die andere grote discount-supermarktketen nou niet bepaald achterblijven. En dus zijn zij óók met een dropijsje op de markt gekomen. Die worden dan quasi flex 'Black Spirit' genoemd, wat bijna wel de naam van een racepaard lijkt. Er zitten zeven ijsjes in een doos, wat voor €0,20 minder één ijsje meer is dan bij de Aldi. Punt voor Lidl. Eén Aldi dropstick (45g) bevat 164kcal; één Lidl 'black spirit' (30g) 97,8kcal. Weer een punt voor Lidl. De ijsjes ogen bijna hetzelfde: vanille roomijs (beide zonder daadwerkelijke room, overigens) omhuld door zwart dropglazuur met stukjes 'drop'. En beide ijsjes hebben ook een dropkern. De black spirit is echter niet vollédig door dit glazuur bedekt; onderaan piept het witte ijs eruit. De coating heeft dezelfde lekkere salmiakdropsmaak als het ijsje van de Aldi. Maar het roomijs is hier een beetje een tegenvaller. Vooral omdat er in verhouding veel te veel van is! Het dunne zwarte staafje dat de dropkern voor moet stellen, is in geen velden of wegen te vergelijken met de dominerend verrukkelijke salmiakexplosie die de Aldi dropstick geeft. Het Lidl ijsje heeft dan ook maar 8% dropkern, daar waar dit bij het Aldi ijsje 20% is. En daar maakt Aldi dus een grote inhaalslag, om als triomferende winnaar uit deze dropijsjesstrijd te komen.
Eindoordeel: 8,0.
zo jammer dat deze ijsjes uit assortiment zijn...
BeantwoordenVerwijderenDat vind ik nou ook. Heel jammer. Ik snap ook niet waarom producten die vaak dezelfde dag van aankomst uit verkocht zijn, niet meer in het assortiment zijn. Heel vreemd. Dat was althans bij onze Lidl het geval. Je moest bijna een tentje voor de winkel hebben, anders was je te laat.
Verwijderen