woensdag 28 december 2011

Wybert honing

De aloude bekende wybertjes (anno 1846), die inmiddels hun weg door de wereld banen onder de naam Wybert 'original' hebben een fijne afstammeling in de vorm van deze wybertjes met honing. Het doosje is van hetzelfde ontwerp, maar dan met een geeloranje me- talen schuifdeksel. En ook de wybertjes zelf ogen hetzelfde als de originele. De snoepjes zijn kleine, gesneden ruitjes met een matte donkerbruinzwarte kleur. De zoetige smaak van deze variant met honing wordt in tegenstelling tot het blauwe origineel niet zo erg overstemd door een onprettige nabitter, maar daadwerkelijk door een echo van honingsmaak. Geen menthol en dus ook niet zo'n heilzame verademing (hoewel ook hier "keelverzachter" op de verpakking staat). Minder nostalgisch vertrouwd maar duidelijk van dezelfde familie.
Eindoordeel: 7,0.

3 opmerkingen:

  1. Ik ben op zoek naar het jaar waarin de Wybertjes honing op de markt kwamen, gewoon omdat ik het leuk vind om te weten!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bedankt voor deze website! Ongelofelijk goed gedocumenteerd en wat een detail!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. dag liefe mensen ik hou ook van drop het liefst lekker met een cherry op de bank met me vriend lekker samen knuffelen

    BeantwoordenVerwijderen