dinsdag 2 maart 2010

Stophoest

Stophoest. Een oude bekende, voor véél mensen. De 21 zuigtablet- ten in compacte rolverpakking zijn een typische zoethouder voor verveelde kindertjes in de kerk (of elders). Bovendien is 'een stop- hoestje' een welkome afleiding voor de schorgehoeste keel. Of het in dat laatste geval ook daadwerkelijk een wéldaad is, is uit de lijst met (6) ingrediënten in ieder geval niet af te leiden. Ja, er zit men- thol in, ja, maar hoeveel? En is dat nou zo'n tovermiddel? Beter dus om 'Stophoest' louter als snoepgoed te beschouwen, maar hé, verkouden mensen mogen natuurlijk óók snoepen...
Al scheurend door de verpakking dien je je een weg te banen naar de beige tabletten, die daarna één voor één de rol verlaten (afhan- kelijk van de gebruiker soms in wat sneller tempo dan anders). El- ke tablet ziet eruit als geperst poeder, met dezelfde (haar)scheur- tjes die je soms in zandkastelen op het strand ziet. De indruk 'RED BAND' staat niet altijd even mooi in het midden, maar dat maakt niet uit. De tabletten zijn hard, maar nog wel nèt doormidden te breken; voor 'een halfje'. Eenmaal op de tong, vallen direct de zoethoutsmaak en het daar dwars doorheen knallende menthol op. De tablet begint ook zonder zuigen te desintegreren; een beetje zoals bruistabletten in een glas water oplossen. Menthol voert nog altijd de boventoon, maar daarachter zit een prettig zoet accent. Vreemd genoeg stijgt al die menthol niet echt op richting neus, maar blijft achterop de tong, in de keel hangen. Vandaar natuurlijk de naam. Anders heette het wel 'Stopsnot'...
Eindoordeel: 8,0.

10 opmerkingen:

  1. fokking lekker !!! ik kan nii zonder !!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. stoephoest, als je op de stoep moet hoesten

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij noemden het altijd Stopdrop en Tophoest!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Erg lekker zeer verslavend

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik eet het nu q; het is egt zeer verslavend! ik eet het vaak en ik noem het gwn drop snoepje xd

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik vindt gewoon lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. er was een tijd dat ik 4 rollen per dag at. dus de verslavingsfactor is hoog, heel hoog :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik eet het nuuuu!!! HET IS ZO LEKKER :) het helpt eigenlijk ook goed tegen keelpijn :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik herriner me nog dat ik ooit moest hoesten terwijl ik stophoest aan het eten was :) Good times

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Veel mensen die de rollen achter elkaar opeten; 99% van tablet is suiker dus erg slecht/wil je diabetes,
    En zoethoutwortelextract het is dus drop, en dit bevat stofje wat testosteron vernietigt (google maar eens: drop testosteron) dus mag hopen dat niet vooral mannen dit massaal eten.

    BeantwoordenVerwijderen